Tony możliwości pomocy - lubię to!


Jak wykopać studnię? Może PRALKĄ?! A może starą lodówką? Czemu nie zepsutym telewizorem?! Pomyślicie pewnie, że za długo poleżałam na słońcu i przygrzało mi w główkę, ale… NIEEE!

Wybudowana studnia w Czadzie to tylko jeden z projektów zrealizowanych przez Papieskie Stowarzyszenie Pomoc Kościołowi w Potrzebie. Pieniądze uzyskali ze zbiórek. Nie były to jednak zwykłe zbiórki. Nie ma mowy o staniu przed budynkiem kościoła z tzw. „tacą”. Fundusze na szczytny cel Stowarzyszenie zdobywa dzięki… zużytemu sprzętowi elektrycznemu i elektronicznemu! Genialne, prawda? To jak, pomożecie? 
 


Podczas niedzielnej Mszy Świętej w mojej Parafii Będargowo dowiedziałam się o zbiórce tzw. elektrośmieci (głównie wielkogabarytowych). Zaciekawiło mnie to, że mój stary telewizor, który popsuł się kilka dni temu (PHILIPS, odszedł w (s)pokoju mając około 28 lat …) i zepsuta pralka mogą się komuś na coś przydać. Ba! Mogę zrobić coś dobrego!

W skrócie wygląda to tak:
  • sprzątamy piwnicę,
  • zawozimy stare graty na plac przy plebanii,
  • podjeżdża ciężarówa,
  • ładuje i przewozi zużyty sprzęt i…
  • MY – pozbyliśmy się kłopotu i pomogliśmy, 
  • Stowarzyszenie - uzyskuje pieniądze na realizację szczytnych projektów.

„Dzięki zepsutym i niepotrzebnym pralkom, odkurzaczom, telewizorom, kuchenkom itp., przekazanym nam, wspólnie możemy nieść pomoc na terenach misyjnych. Dzięki tej pomocy ktoś na końcu świata będzie miał możliwość nauki czy dostęp do pitnej wody. Możesz pomóc włączając się do naszej akcji, która prowadzona jest cyklicznie od 2012 r. już w większości diecezji w Polsce.” – czytamy na stronie internetowej Stowarzyszenia Pomoc Kościołowi w Potrzebie.


Logistyką i techniczną stroną zbiórki zajmuje się wyspecjalizowana firma Green Office Ecologic sp. z o.o. (nie zapominając o zaangażowaniu w organizację proboszczów parafii).



Oto i jak pomaga ParafiaBędargowo
Zdjęcie świeżutkie, dzisiejsze (27 kwietnia 2015).

Za parę minut podjechać ma ciężarówka, by załadować i wywieźć odpady.


Z łezką oku podeszłam do mojego Philipsa. Byłeś (i teraz już na zawsze pozostaniesz) dobrym telewizorem♥.  

Co myślicie o takich akcjach? 
Będargowiczanie, co oddaliście?

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz